søndag den 10. februar 2013

Dallund Slot


Efter en overstået operation, kemo og strålebehandling var jeg så heldig at blive tilbudt et ophold på Dallund Slot. Jeg takkede ja til tilbudet, og det var en af de bedste oplevelser i mit liv.

Personalet er forstående og empatisk. Slottet er smukt og værelserne har den skønneske udsigt og de mest fantastiske madrasser, hvis man er øm i kroppen.

Der er aktiviteter fra morgen til aften, og det kunne godt føles lidt anstrengende, men efter at have gennemført alle aktiviteterne, er man så glad. Gruppen fik et fantastisk sammenhold. Vi startede allerede den første dag med en session, hvor vi hver især fortalte om vores situation. Der var tårer og grin, og straks kendte man hinanden lidt bedre. Når man forlod sit værelse, mødte man altid en anden beboer, og alle talte med alle. Nede i den flotte dagligstue sad der altid nogen, man kunne sætte sig og tale med over en kop kaffe.

Til brug for slottets gæster var der både robåde og cykler. Jeg brugte cyklerne meget. Var der nogle fritimer aftalte jeg over frokosten at cykle ind til byen med nogen. Vi var selvfølgelig også fire raske piger, der var ude at ro på Søndersø. Det var grænseoverskridende, da der var meget strøm i søen, og de fleste af os havde lymfødem, men netop det at føle sig i en krisesituation og klare den gjorde os helt euforiske.

Får du tilbudet om et ophold på Dallund, skal du tage imod det. Jeg ser stadig mine Dallund-veninder. Vi oprettede en facebook gruppe og holdt på den måde kontakten. Når vi mødes og fortæller om vores situation her og nu, har vi alle noget til fælles i bagagen. Vi taler stadig ofte om Dallund og griner af alle de sjove ting vi oplevede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar