lørdag den 14. juli 2012

Shabby chic

Min nye indretningsstil er shabby chic. Ikke fordi det er hot, men fordi jeg ikke har ret meget maling. Mit hjem er fortrinsvis hvidt, så jeg fandt en dåse hvid maling og gik rundt og dækkede lidt her og der. Èn deciliter maling til et helt badeværelse! Jeg fik også lige dækket pletterne på mit spisebord - efter Nina havde brugt neglelakfjerner! I køkkenet gik jeg efter min mors motto: "Bare man er hel og ren." Slidmærker mm. fik sig et lag - selv om jeg efterfølgende fandt ud af, at ketchuprester faktisk kan vaskes af, synes jeg det pyntede.

Så er det bare, at hele mit hjem lugter rigtig stærkt, efter jeg har malet. Jeg læser igen på etiketten: "Kan anvendes såvel udendørs som indendørs." Fint nok, så går det nok snart væk.......... Næh, det gjorde det så ikke lige. Jeg læser videre på etiketten:
Sundhedsskadelig: Farlig ved indånding. Irriterer øjnene, åndedræt og huden. Undgå indånding af dampe.
Hvorfor er det så lige, at malingen kan anvende indendørs? Skal man holde vejret, mens man maler? Derefter have gennemtræk i de 10 timer, det tager for malingen og tørre, mens man går sig en l a n g tur?

Heldigvis fratog Oves hotte lasagne mig næsten alle mine sanser, så hvis jeg skriver igen i morgen, har jeg overlevet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar